Joka päivä voi oppia uutta. Lapset oppivat luonnostaan, kun lähtevät tutkimaan maailmaa ja kasvavat ja luontainen uteliaisuus vie heitä eteenpäin. Ihmisellä on mielestäni luonnostaan utelias luonne, mutta aikuisella tuo luontainen uteliaisuus usein rajoittuu naapurien tai muiden lähipiirin ihmisten touhuihin vaikka sitä voisi hyvin hyödyntää omaan kehitykseenkin.

Vaan mitä itse olen oppinut? 

Olen oppinut että tietotekniset sovellukset eivät todellakaan ole minun juttuni vaikka niistä vähän ymmärränkin ja niitä työssäni joudun käyttämään enemmänkin. Ja vaikka itseäni kiinnostaa suunnattomasti tämä mystinen hakukoneoptimointi, niin se miten sitä toteutetaan ei todellakaan ole minun juttuni. Eikä mikään muukaan vähänkään siihen viittaava. Mutta hakukoneoptimoinnin ajatus on kyllä mielenkiintoinen. Sen vähän mitä tuo minulle on auennut tässä.

Muitakin asioita olen oppinut. Ihan käytännön taitojakin. Kuten opin käyttämään jauhesammutinta. Taito jota ei uskoisi tarvitsevan, jota ei todellakaan toivo tarvitsevan. Eilen tarvittiin. Ja sitä piti opetella käyttämäänkin.

Opin myös itsestäni erään tärkeän piirteen. Kun tositilanne tulee eteen, niin en panikoi. Toimin jopa loogisesti. Voi johtua siitä, että usein tositilanteessa - kolarissa tms ihminen menee ensin shokkiin ja vain toimii vaistojensa varassa - joskus loogisesti, joskus epäloogisesti. Tänään nähdessäni pihassa palavan tulen totesin vain "voi nyt vittu" ja samaan aikaan Mies tuli hakemaan toista jauhesammutinta. Minä lähdin täyttelemään vesisankoja.

Opin myös että vara ei venettä kaada. Mikään vakuutusyhtiö esim ei vaadi että talossa jossa on takka olisi myös iso jauhesammutin. Meillä niitä muuten vain oli 2. Eikä kuulema palotarkastajatkaan siitä sano mitään jos jauhesammuttimia ei ole. Palovaroitin pitää olla. Pistää miettimään. 

Opin myös, että jos auto syttyy palamaan, niin palo leviää todella nopeasti. 

Kun auto oli sammutettu, niin katselin sitä hiljaa, Mies totesi 

"Ei tartte sitten sitä jakopään hihnaa vaihtaa."

"Juu ei tartte, ei. Mitäs sitten leikitään?"

"Äitiä ja isää"

"Selvä"