No niin... tänään on sitten hehkutuspäivä. Kun sitä sontaa on kerran tullut niskaan, niin harvassa on ne päivät olloin minua ei salilla näe. 2 viikkoa sitten otettu salikortti - tai paremminkin kuntoklubijäsenyys - on todellakin ollut hintansa väärti. 

Noh... koska kuntokeskus on minulle täysin vieras, niin rauhassa olen käynyt tutustumassa vähän kaikkeen tarjontaan. PowerCore-jumpalla teen kuolemaan, Core-jumppa taas ei tuntunut oikein missään. Sittenkään vaikka vasta edellisenä päivänä olin PT:n kanssa rääkännyt vatsa- ja selkälihakseni aivan tappiin. Myös ne sisemmät.

Omaa kuntoilukalenteriani olen yrittänyt pitää, että pysyn vähän kärryillä, että mitä olen tehnyt ja milloin. Ja se näyttää aika täydeltä. 

Varsinaista treeniä oli vain 3 kertaa ensimmäisellä viikolla, toisella eli tällä viikolla varsinaista treeniä on ollut jo 4 kertaa ja tänään tulee 5. kerta. Treenin vastapainoksi olen kovasti tykästynyt Yinjoogaan, jolla saa todella lihakset aukeamaan kun venytykset on todella pitkäkestoisia.

Ensi viikolle treeniä on tiedossa myös 4 tai 5 päivälle. Pari jumppaa ja muuten salilla raudan parissa työskentelyä. 

Ja ainahan toitotetaan että ennenkuin tuloksia alkaa huomaamaan niin siihen menee aikaa. En tiedä... liekö tuo sittne ain yleinen harhaluulo vai kuinka, mutta kun uskaltaa haastaa itsensä treenissä ja umpassa äärirajoille niin tuloksia tulee kohisten. Omat treenini ovat pääsääntöisesti rankkoja, käytän mahdollisimman isoja painoja (järkeä kuitenkaan unohtamatta) - ja ei... minusta ei ole tullut mitään kimppua eikä ole heti tulossakaan vaikka tavoite nimenomaan onkin saada lihasmassaa enemmän tämän ruodon päälle. Mutta mitä olen huomannut, niin yllättäin ryhtini on jo 2 viikossa parantunut huomattavasti, reidet ovat kiinteämmät ja vatsalihakset, jotka ennen ovat näkyneet, mutta sitten piiloutuneet jonnekin ovat alkaneet tulemaan esiin. Ja siis vain 2 viikossa ja aika vähäisellä treenillä.

Tietysti on muistettava että tuota vararavintoa ei minulle kerry, eli lähtötilanne on jo ollut hyvä, normaalipainon alarajoilla, mutta se juuri onkin haaste. Kun tästä ei ole varaa laihtua, niin on erityisesti kiinnitettävä huomiota siihen että energiat ei mene minukselle. Ja koska syömällä en liho - yritetty on sitäkin - niin ainoa vaihtoehto saada painoa lisää on lihasmassa. 

Ja kuten itsekin olen salilla kuullut monen puhuvan, että isoilla painoilla tulee isot lihakset. Juu... mutta ei todellakaan hetkessä. Tämä minun projektini on ihan yhtä pitkä ja haastava kuin painon pudottaminen ja siltikään minusta ei mitään kimppua tule.