Tänään lienee ollut urani kaikkien aikojen haastavin päivä töissä. Voin sanoa, ettei varmasti edes urani ensimmäinen päivä ole ollut niin haastava kuin tänään. Ja olin silloin aivan varma, että kuolen ennen kuin päivä on ohi. :D Tänään tosin ei ollut siitä kyse, mutta motivaation ylläpito oli jokseenkin haastavaa. ei ikinä ole ollut vastausproentti minulla näin onneton kuin tänään, mutta sille seikalle en tietysti itse voi mitään. Vaikka moneen muuhun pystyn, niin en sentään pysty asiakkaiden puolesta puhelimiin vastaamaan. 

No, nyt joku voisi tietysti tuumailla, että "no sitähän se on aina"

Voin sanoa: ei ole. Yleensä ihmiset vastaavat puhelimeen, juttelevatkin vielä mukavasti ja minulle ei ole mikään maailman loppu jos asiakas sanoo ei. Keskustelu käydään kuitenkin aina hyvässä hengessä. Ja aina, poikkeuksetta toivotan toiselle hyvää päivän jatkoa. siitä kertoo myös se, että koko urani aikana ei ole ollut yhtä haastavaa päivää aiemmin ja että yhden päivän aikana ehdin ottamaan yhtä monta puhelua tänään kuin mitä tavallisesti otan viikon aikana. Missä lie asiakkaat sitten tänään olivat? En tiedä. Mutta eivät ainakaan puhelimen ääressä tai lähellä.

Tuo myös tarkoittaa sitä, että ihan puhtaasti tilastomatematiikalla - vai mikä lie se olikaan jota muistaakseni jossakin vaiheessa koulussa opiskellaan ja jota en ole koskaan eläissäni tarvinnut - enää huomenna ei voi sama jatkua. Eikä enää pitkään aikaan. :D 

Mutta myönnän, että ekan kerran urani aikana tuli mieleen jo ennen ruokatuntia, että tästä ei tänään taida tulla yhtään mitään ja enemmän saisin aikaan kotona makaamalla. Mutta... tiedän myös, että vain ahkeruudella tuon yli pääsee. Enkä se ollut vain minä, joka ei tavoittanut ihmisiä. Se nyt vain on niin, että kaikille joskus tulee näitä päiviä. Ja tiedän, että vastaavasti tulee myös niitä päiviä, että mikä tänään oli vastausprosentti, niin toisena päivänä se on vastaamattomuusprosentti. Ellen tuota olisi tiennyt, niin olisin saattanut lähteä kesken päivän kotiin ja pitää loppu viikon vapaata. Jos olisin vasta alalle tullut, aivan "keltanokka" niin todennäköisesti olisi myyntikokeilu jäänyt tähän päivään.

Kun nyt sitten on kelattu koko viikon vastaamattomat puhelut tänään läpi, niin loppu viikosta ei voi kuin tulla hyvä :) Onneksi sentään on olemassa soittojärjestelmä ja soittorobotti - muuten saattaisi hiirikäsi vaivata ;) Nyt ei tarvinnut kuin silloin tällöin, ehkä 5-10 minuutin välein klikata hiirtä, kun robotti/automaatti hoiti lopun ajan työn. :)

Ja jota kuta ehkä kiinnostaa tietää niitä lukuja... otin 285 puhelua joista alle 20% vastasi. Siiät voi päätellä miten haastava päivä oli.