Huh! Työviikko takana ja aika "rentoutua". Tai miten sen ottaa... selvitettävää on vaikka kuinka ja paljon, mutta nyt selvitän vain pienet pakolliset asiat. Siivoilua on ohjelmassa, kunhan kuumuus antaa myöten. Ja jostakin vielä näissä helteissä pitäisi löytää erinäisiä tarvikkeita.

Töiden jälkeen oln mennyt ulos syömään. Löysin paikan jossa valtavat uuniperunat maksavat 3,95 e. Annos on niin valtava että mitään muuta ei jaksa syödäkään. Ja annos on olevinaan tapa, eli naposteluruoka :D En ole uskaltanut tilata listalta puolikasta annosta saatika kokonaista. perunoiden lisäksi lämpimiä tapoa on muitakin, kanaa, riisiä, ranskalaisia jne. ja niiden hinta on 2 e. kylmät tapat siellä on 1 e ja eipä e salaatitkaan näyttäneet mitenkään pieniltä. Iso tuoppi maksaa 1,50 e ja vaikka parina iltana olemme työporukalla istuneet paikassa tuntitolkulla syömässä ja juomassa, niin minun lasku on aina kaikkein pienin vaikka olisin tilannut mitä. Johtuen varmastikin osittain siitä, että teen kaikesta huolimatta tilaukseni aina espanjaksi ja en ole kuten turistit, jotka usein töksäyttävät tilauksensa unohtaen lisätä loppuun "por favor". Ja tuo on turisteilla jostain syystä kansalaisuudesta riippumaton juttu. Lisäksi aina katson, että tavan mukaan tippiä jää 10% laskun loppusummasta. Joskus enemmänkin. Tippikulttuuri tuntui olevan kovin outo muutamalle pitkäänkin Espanjassa asuneelle henkilölle, joka minusta oli ihme.

Vaan nyt... tarkoituksenani oli lähteä tänä viikonloppuna vaeltamaan. Rinkka on jo ostettu, samoin teltta. Mutta trangian löytäminen ja aurinkokennolla toimiva puhelimen laturi on näemmä mahdoton löytää. Aurinkokennolatureita on ainakin netissä myynnissä. Olen kiertänyt koko viikon etsimässä kyseisiä tavaroita, mutta ei. Ei löydy puhelinkaupoista kyseistä laturia, ei löydy kiinalaisesta, ei elektroniikkaliikkeistä... trangia löytyis ivarmasti jostakin eräkaupasta, mutta kukaan ei tiedä missä sellaisia olisi. Tai edes minkä nimisiä eräkauppoja voisi olla täällä päin, että saisi paikannettua sellaisen netistä.

Minne lähtisin vaeltamaan? No, tarkkaa suunnitelmaa ei ole, mutta jonnekin vuorille päin. Karttoja kun olen katsonut, niin Granadan ja Sierra Nevadan alueella näyttäisi olevan monia kansallispuistoja ja luontopolkuja. Almeriasta löytyisi John Waynen länkkärimaisemat (ne on kuvattu siellä)... No, googlen kuvahaun kautta on tullut ihailtua maisemia ja vaaka kuppi ei vielä ole kallistunut oikein mihinkään ratkaisuun. Paitsi siihen, että kun lähden täältä, niin takaisin en palaa tälle alueelle.

Tämän parin kuukauden aikana olen todella oppinut että mikä minulle onkaan tärkeää. Halusin pois Suomesta aurinkoon, lämpöön ja meren rannalle. Juu... kiva kun se meri tuossa on, mutta vielä en ole kertaakaan käynyt uimassa. Vesi on vielä tuntunut liian kylmältä :D Ja lämpö on ihan kiva, mutta on näemmä havaittu missä se kuumuus raja minulla menee... yli +35 astetta on liikaa jos ei tuule yhtään. aurinko on kyllä mukava, mutta siitäkin on raja tullut vastaan ja useammin minut löytää varjosta kuin auringosta :D

Alkuun ajattelin, että minun paikkani on jossakin kaupungissa, josta pääsee liikkumaan hyvin joka paikkaan. Kyllä varmastikin, mutta varmaksi on tullut se, että tälläinen turistirysäpaikka ei ole minua varten. On täällä paljon nähtävääkin, mutta turismi on tuhonnut sen aidon espanjalaisen kulttuurin. Siitä on vain ripaus enää jäljellä. Ja se kullttuuri on kuitenkin minulle paljon tärkeämpi kuin esimerkiksi se meri tai aurinko.

Tässä kuluneen viikon aikana kun olen viettänyt illat mieluummin itsekseni kuin kenenkään muun kanssa niin olen huomannut myös, että se miten olen ennen elänyt elämääni ja millaista kotia olen suunnitellut jne tuntuu nyt varsin vieraalta. Mutta silloin en voinutkaan hyvin. Podin alituista stressiä milloin mistäkin ja välillä hyvinkin pahaa sellaista. Nyt taas voin todella sanoa olevani onnellinen ja että aidosti voin sanoa että minulla on kaikki hyvin :)